Safari - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Dianne Warmelink - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Iringa, Tanzania van Dianne Warmelink - WaarBenJij.nu

Safari

Blijf op de hoogte en volg Dianne

22 Februari 2014 | Tanzania, Iringa

Jambo! Wat ontzettend leuk om jullie reacties en berichtjes te lezen, bedankt daarvoor! Vandaag ben ik weer naar Iringa gegaan om wat leuke spulletjes te kopen en weer op internet te kunnen. Ook moest ik een nieuwe telefoon kopen, want ik had de Tanzaniaanse simkaart er verkeerd ingestopt en nu zit het vast in mijn Iphone. Oeps! Het kopen van een simkaart, wat ik dus nu opnieuw moest doen, is echt een hele bedoening hier. Je moet je paspoort laten zien, een kopie hiervan afgeven, en vervolgens doen ze er tijden over om verschrikkelijk veel informatie op te schrijven. Wat een onzin allemaal! Wat wel leuk was is dat ik wachtend bij het kraampje veel aanspraak had. Zo kwam er een man naar me toe die me zijn complete contactgegevens gaf (mail, facebook, telefoonnummer) en dat ik absoluut van me moest laten horen. Geen woord gesproken met elkaar, maar blijkbaar geloven ze hier in liefde op het eerste gezicht. Ook was de vrouw van het kraampje dol op mij en vertelde me constant hoe mooi ze me vond en of ik haar vriend wilde zijn. Natuurlijk! Ze had mijn telefoonnummer natuurlijk al en heeft me ook de hare gegeven. Ik moet zeggen dat je ego wel gestreeld wordt hier in Tanzania haha.

Om maar even terug te komen op de titel van dit blog: de afgelopen drie dagen heb ik een ontzettend leuke safari gedaan samen met twee andere vrijwilligers. Ik had totaal niet verwacht dat we in zo'n luxe bungalow zouden zitten, maar oioi. Een badkamer twee keer zo groot als mijn kamer in Groningen en een douche met warm water! Ook de slaapkamer was heerlijk en we hadden een veranda met prachtig uitzicht. We zaten aan een rivier waar nijlpaarden en krokodillen in zaten, die we dus ook regelmatig konden horen in ons huisje. Het was ook niet uitzonderlijk dat olifanten en andere dieren de huisjes passeerden. De eetzaal was een eindje lopen en overdag mochten we daar zelf heen. S'nachts is dat echter veel te gevaarlijk en werden we begeleid door iemand van de Masaai. Tijdens het wandelingetje in onze eerste nacht, kwamen we dan ook meteen een nijlpaard tegen een paar meter van ons vandaan. Best wel eng, want de nijlpaard is het dier dat de meeste mensen doodt in Afrika, op de mug na (ja, die kleine rotbeestjes). Gelukkig kon onze Masaai het beest wegjagen door met zijn speer en voeten op de grond te stampen.

Tijdens onze ritjes met de jeep hebben we veel dieren kunnen zien. Er waren ontzettend veel zebra's en giraffes, en een hoop gazelles en vergelijkbare hertachtige beesten. Er waren een hoop vogels, sommige heel mooi en kleurrijk, vossen en een hoop kleinere diertjes. Het hoogtepunt was de olifantenkudde die letterlijk 5 meter van ons afstond. Echt zo bijzonder! Het andere hoogtepunt, en ik schaam me om het te zeggen, was toch echt het eten. Je wilt niet weten hoeveel ik naar binnen heb gewerkt die dagen en hoe heerlijk het wel niet was! Al met al was het heel erg gezellig met de meiden en heb ik ontzettend genoten van deze (dure) ervaring.

De dag dat we terugkwamen hebben we met z'n allen een barretje opgezocht in een dorpje dichtbij. Het is eigenlijk gewoon een veranda waarvan je moet weten dat het een bar is, want er is geen enkele herkenning. We hadden een mooie tijd, en op een gegeven moment ging de muziek aan en begonnen de Tanzaniaanse vrouwen te dansen. Zo goed, hoe ze met hun heupen kunnen schudden! Natuurlijk moesten wij meedoen en ik heb de tijd van mijn leven gehad. Ik heb gedanst met de vrouwen, de mannen en de kindjes en het hele dorp stroomde toe om te kijken of mee te doen.

Een heel verhaal is het weer geworden! Hopelijk volgende week weer! Liefs vanuit hier.

  • 22 Februari 2014 - 13:15

    Esther H:

    Wauw Dian, wat een geweldige verhalen!! Het klinkt echt ontzettend leuk, heel mooi dat je dit doet en meemaakt! Hoop dat je nog een hele leuke tijd hebt verder, veeeel liefs!

  • 22 Februari 2014 - 13:31

    Irene:

    Jeetje, wat moet dat een geweldige ervaring zijn om gewoon in het wild (zonder dierentuin-hekken) de olifanten, giraffes, nijlpaarden en al die andere dieren te zien! Maar kan me voorstellen dat ook ook best eng is om oog in oog te staan met een nijlpaard, pffffffff.........
    Super dat jullie in zo'n luxe bungalow zaten! Ennuh, veel en lekker gegeten dus? Haha, gewoon lekker even van genieten, hoor! Een collega van mij is net terug van een Kilimanjaro-klim (voor het goeie doel), en zij vertelde ook al over lekker eten daar! Wel vegetarisch, offuh...? (mijn collega namelijk niet...).

    De komende dagen weer druk aan 't werk in het weeshuis? Succes! En blijven genieten!

    Liefs,
    Irene

  • 22 Februari 2014 - 16:08

    Majsa:

    Alweer fantastische verhalen Diann! Leuk om kennis te maken met de dieren daar! En zie al dat Sjoerd een beetje concurrentie krijgt;) Ben heel benieuwd naar de foto's als je terug komt! Veel plezier nog!
    Liefs!

  • 22 Februari 2014 - 22:09

    Gerda:

    Hoi, dianne, Ik geniet ontzettend van je verhalen.
    wat lijkt me dit een geweldige ervaring, wauw.
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag.
    Nu nog lekker genieten de komende weken.

    liefs
    gerda

  • 24 Februari 2014 - 09:54

    Yvonne Warmelink:

    Zo, wat heb je al veel meegemaakt in de eerste week. Ik ben reuze benieuwd naar de foto's. Kun je ze ook op het blog plaatsen, of kost dat te veel tijd? In ieder geval kijk ik weer uit naar je volgende verhaal. Heel veel plezier/succes met werken volgende week! XXX

  • 24 Februari 2014 - 20:26

    Teun Van Rijswijk:

    Yvonne ik vind het geweldig jouw reis verslag te lezen,ik geniet er van.Heel veel plezier en succes.

  • 25 Februari 2014 - 19:32

    Nora Van Tellingen:

    Wat een geweldige beleving, samen met andere vrijwilligers.
    Het land is prachtig he? Straks alles laten zien aan de familie, we zijn reuze benieuwd naar alle foto's.
    Een gemoedelijk volk met zoveel kleur.
    Het ga je goed en geniet.

  • 28 Februari 2014 - 08:49

    Jacqueline Bos:

    Hoi Dianne!
    Jouw moeder vertelde mij tijdens de accordeonles dat je een reisverslag bij houdt en iedereen mag reageren. Nou, dat doe ik graag want ik vind jouw belevenissen erg boeiend en vooral sprankelend vol avontuur! Alles wat je ons laat weten hier over de mensen en de dieren is zo beeldend dat ik de gebeurtenissen van het leven daar een beetje voor me zie. Het lijkt mij super om dit mee te maken!
    Ik blijf jouw verhalen volgen en wens je heel veel mooie, gezellige en leerzame ervaringen toe!
    Met hartelijke groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Iringa

Tanzania

Vrijwilligerswerk en reizen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2014

Paradijs

27 Maart 2014

Paradijs

16 Maart 2014

Afscheid nemen

08 Maart 2014

Aan het werk!

22 Februari 2014

Safari
Dianne

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 3686

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 30 April 2014

Tanzania

Landen bezocht: