Eerste indrukken en belevenissen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Dianne Warmelink - WaarBenJij.nu Eerste indrukken en belevenissen - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Dianne Warmelink - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken en belevenissen

Blijf op de hoogte en volg Dianne

18 Februari 2014 | Nederland, Groningen

Zo! Ik ben er! En ik heb de eerste dagen al zo ontzettend veel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen. Op het moment zit ik in Iringa, een stadje een uur van Ilula af met een paar andere vrijwilligers. Alleen hier heb ik internet, en niet veel tijd, dus het gaat nog een hele uitdaging worden om mijn blog een beetje bij te houden. In ieder geval ga ik mijn uiterste best doen en zal ik nu een aantal ervaringen met jullie delen!

Het weeshuis waar ik verblijf is groter dan ik had gedacht en ziet er mooi uit. Tot nu toe zijn een paar dingen die veel beter zijn als ik had verwacht, en een paar andere dingen die me juist erg tegenvallen. Zo vind ik het geen enkel probleem om in een gat te plassen, onder een koude douche te staan waarvan het water het slechts een keer niet deed en is het eten goed en gezond! De mensen zijn ontzettend vriendelijk, begroeten je altijd en zingen ongelooflijk vaak! Bij het opstaan, voor het avondeten en voor het slapen gaan wordt elke dag gezongen en een gebed gedaan, en soms zelfs vaker! Zo heb ik bij mijn aankomst een heel mooi optreden gehad van alle meisjes in het weeshuis die mij begroetten, zongen en dansten. Echt geweldig! Ook in de kerk wordt voor het grotendeel gezongen en soms ook gedanst. Daarentegen kan het hier soms erg chaotisch verlopen.Toen ik door mijn taxichauffeur naar het busstation werd gebracht wist ik niet wat me overkwam! Ik kon geen enkele structuur herkennen en we liepen gewoon random door een menigte van mensen, bussen en verkopers op zoek naar waar de bus zou kunnen zijn. Onderweg moest Valencio zelfs iemand omkopen (of tenminste daar leek het op) omdat de man ontzettend moeilijk deed en ons niet echt door wilde laten. Al met al was ik erg blij dat ik daar niet alleen was en met de mooie laatste woorden aan mijn 8urige vervolgreis kon beginnen: dont trust your neighbour!

De tweede dag kon ik gelijk mee met een bezoek aan de Masaai! Wat een belevenis! Het was een grote familie, allemaal afkomstig van de leider en zijn VIJF vrouwen. Eerst had hij er zes, maar helaas was deze laatst gedood door een krokodil (wat een verhaal). Samen hadden ze ongeveer 60 kinderen (het precieze aantal wist de vader niet) en ongeveer evenveel kleinkinderen rondlopen. Die kindjes waren echt het hoogtepunt, wat een lieverds! Ze wilden allemaal je hand vasthouden, je lange haar voelen en handjeklap spelen en vonden vooral mijn camera geweldig. Ze konden zichzelf zien op een foto! Een ander hoogtepunt was het zingen en dansen dat ze voor ons dededn. De mannen en vrouwen stonden tegenover elkaar, en de mannen maakten met een soort dierengeluiden een soort liedje. Af en toe kwam 1 man naar het midden, sprong 3 keer en ging weer terug naar zijn plek. Op een gegeven moment gingen ze allemaal springen en gingen de meisjes dansen. Dit patroon herhaalde zich meerdere malen en was erg interessant en vooral amusant om te zien.

De volgende dag was mijn eerste werkdag. Sochtends ging ik verven bij de high school en smiddags werken bij de kippen. Dit lijken prima klusjes, maar was veel zwaarder als verwacht. We moesten de bovenste punten van de gebouwen verven met rollers aan stokken op soms lekker gammele laddertjes. Toen we een anderre kleur hadden dan de rest van de muur, was het devies om maar gewoon de hele muur over te schilderen. Erg praktisch hoor soms, de Tanzaniaanse instelling! Een ander voorbeeld hiervan was het feit dat onze begeleider heeeel kort even weg moest, en vervolgens helemaal niet meer kwam opdagen.

Het kippenhuis was ook erg bijzonder. Er zitten honderden kippen in een veels te klein hok en daar moesten wij ons een weg door banen om het voer te verversen, de eieren onder de pikkende kippen weg te vissen, en wat schoon te maken met kapotte bezems en bij elkaar gebonden takjes. Wat een lawaai die kippen ook maken, oioioi.

Vandaag was dus een erg chille dag in Iringa, en morgen ga ik 3 dagen op safari! Ik heb er ontzettend veel zin in! Ik moet er nu helaas al weer vandoor, dus ik hoop dat de schrijfstijl niet te gehaast was. Ik zou gemakkelijk nog een uur door kunnen typen om uitgebreider te vertellen, maar daar zit ikzelf en jullie waarschijnlijk ook niet op te wachten ;) Hopelijk tot gauw, als ik weer internet heb! Heel veel liefs!

  • 18 Februari 2014 - 14:59

    Berber:

    Klinkt goed zeg! Wat super leuk :) Kan heftig zijn soms he, maar ook mooi.

    Veel plezier op safari! Doe de big five de groeten ;)

    Xx Berber

  • 18 Februari 2014 - 16:03

    Nora :

    Lieve Dianne , Wat een geweldige belevenis moet het tot nu al voor je zijn. Je maakt in zo'n korte periode zoveel mee. De cultuur, de lieve mensen. Het vele zingen. Super joh.
    Ook de zo veel verrassingen op je pad.
    Leuk, dat we al je verhalen zo op die manier mogen mee maken.
    Jaren geleden waren wij ook in Zuid Afrika. Ook maakte wij een reis naar een kraal.
    Daar werd ook voor ons gedanst en gezongen. Het hoort bij deze mensen.
    Geniet en kom terug met mooie foto's, die we heel graag van je willen zien.
    Lieve groetjes van ons

  • 18 Februari 2014 - 17:02

    Ida:

    Mooi verslag, een super ervaring!
    En kamperen kun je nu dus ook ;)

  • 18 Februari 2014 - 17:31

    Lise:

    Super leuk Dian! Heftig wel! Veel plezier op safari!

    XXX Lise

  • 18 Februari 2014 - 19:13

    Yvonne Warmelink:

    Hai Dianne, wat leuk om je eerste belevenissen te horen. We hoopten al op een bericht, want van Sjoerd hoorde ik dat jullie een skype verbinding hadden gehad. Superleuk al die verhalen! En wat fantastisch dat je nu al zoveel leuke dingen (masaai/safari) kunt doen, ik dacht dat je alleen maar hard moest werken in het begin. XXX

  • 18 Februari 2014 - 19:45

    Irene:

    Wow, wat een verhalen nu al! Geweldig! En je bent er nog maar een paar dagen :-)!
    Echt superleuk om zo nu en dan mee te genieten van je belevenissen, dus hopelijk heb je snel weer een internet-momentje. En zo niet, dan moeten wij hier maar gewoon een beetje geduld hebben ;-).

    Geniet ervan (en ondertussen ook nog hard werken)!
    Liefs, Irene

  • 19 Februari 2014 - 05:13

    Teun Van Rijswijk:

    Ik vind het geweldig jouw belevenissen te mogen volgen.Ik geniet er van.Ik je veel plezier en hoop dat je nogveel mooie dingen mag mee maken.Een kennis van je moeder van AVAZ.

  • 19 Februari 2014 - 23:28

    Majsa:

    Superleuk om wat van je te horen Diann! Nu al mooie verhalen en die gaan vast alleen maar beter worden;) Geniet er nog even van!
    Dikke kus,
    Majsa

  • 22 Februari 2014 - 12:40

    Wieke:

    Wat leuk om allemaal te lezen Dian, wat een avontuur! Zie uit naar je volgende verslagje! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Tanzania

Vrijwilligerswerk en reizen!

Recente Reisverslagen:

27 Maart 2014

Paradijs

27 Maart 2014

Paradijs

16 Maart 2014

Afscheid nemen

08 Maart 2014

Aan het werk!

22 Februari 2014

Safari
Dianne

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 3694

Voorgaande reizen:

14 Februari 2014 - 30 April 2014

Tanzania

Landen bezocht: